Gott folk, hör upp!

Sätt upp mål!

Jag hade i november satt, ett för mig, högt mål! Att träna på att göra pullups, för att innan jul, klara av att göra EN strikt!

Jag fick ett upplägg att följa, för att förbereds kroppen på att så småningom orka göra EN utan gummiband eller annan hjälp! 

Mitt ganska klena sinne (kroppen är stark men inuti bor en trög och lite feg djävul) och dåliga tro på att jag kan, intalade mig att det var för jobbigt! Tror jag gjorde övningen en gång....

Men har fortsatt träna, gjort de nerskalade varianterna av pullups, eller haft det fetaste gummibandet till hjälp! 

Idag!! Hörrni!! IDAG!! Den 21/1...en månad sent, är jag såklart ensam i boxen....men får lite pepp från Mary på telefonen...

Jag tar det smalaste gummibandet, självklart efter lite uppvärmning, och hänger mig i riggen.... Andas och drar mig upp! Tanken jag tänker direkt är "det här gummibandet kan inte ha hjälpt mycket!!!"

Krånglar mig ur med foten...tar ett nytt grepp, hänger mig rakt upp och ner...och DRAR MIG UPP!!! 

EN FUCKING JÄVLA PULLUP!!!

Jag studsade omkring i boxen...andades lite...kan jag verkligen? Testade en till!! Ja, nu sitter den!
Testade så många som 6 st till slut! Inte i rad, utan med glädjetjut och ja trams mellan! 

Så gott folk, igen! Sätt upp mål! Det är så härlig känsla när man når dit! Känner mig upprymd och som om att ingenting är för svårt idag!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0