Vilken Helg!

Vi kom upp på fredag vid 13-tiden. Planet blev försenad pga en lampa inte fungerade som hade att göra med huvuvida piloten kunde se andra plan på sin radar.... kanske hyffsat viktigt! =)

Men Daniel och jag var så trötta så vi sov hela tiden som vi stod still och planet blev fixat. Sen så, bar det av norrut.

Väl i Kiruna blev vi hämtade av en taxi och skjutsade till hotellet. Vi checkade in i det kalla boendet. Fick ett skåp till våra saker och skyndade oss för att hinna med den guidade turen runt hotellet. Efter den guidade turen åkte vi spark runt området och kollade lite. Handlade på Coop och letade upp Hembygdsgården, som tyvärr var stängd när vi skulle kika på deras meny inför kvällens middag.

Vi fick info om hur det går till när man sover i -5 grader. Vad man skulle tänka på och hur man gör för att inte frysa. Det var riktigt spännande! Vi åkte sparkrace på isen och träffade en lustig figur från England som hade spolat isen och hade skridskor för uthyrning i sin kåta. Vi drack lite te och kaffe medans vi samtalade med två andra svenskar.  Klockan närmade sig middag och vi piffade upp oss lite innan det bar av till Ishotellets restaurang. Vi avnjöt en god och lyxig middag med efterrätt. Mätta och belåtna gick vi tillbaka till vårat skåp, bytte om igen, till våra urtjusiga overaller som alla hade lika =). Sen ut till isbaren för en drink innan det var läggdags!

På morgonen vaknade vi lite tidigare än tänkt. Alltså innan vi blev väckta med varm lingondricka på sängkanten. Men vi somnade om igen och sen blev det lingondricka vid 8.00.  Upp och småspringa in till dusch och bastu. Dags för frulle och sedan hade vi så tur och vår stuga var ledig och städad så vi tillgång till den redan strax efter 9 istället för vid 14. Jätteskönt. Vi slumrade lite till innan det var dags för att gå på kurs i isskulptur. Det var jättekul. Tre timmar flög förbi och båda jag och Daniel är nöjda med resultatet.

Kl 19 samma kväll var det dags för att träffa en ny grupp. Vi som skulle åka ut med skotrar på Norrskenstur. Det var sååååååå kul. Daniel och jag åkte sist av alla för att kunna leka lite längts bak i ledet. Jag höll på att köra fast, lyssnade på Daniels ide om att köra ut lite på sidan av leden... och ja, det gick ju bra efter full gas =) hahahahhaha... Efter en och en halv timme var vi framme vid ett ställe där vi åt middag och fikade innan vi åkte tillbaka till hotellet. Hur härlig kväll som helst. Tillbaka i stugan somnade vi utan några större problem!

Söndagsmorgonen tittade vi på Vasaloppet och åt god frukost. Vi drog lite på utcheckningen och sen tog vi det lugnt tills det att det var dags att åka hem. Vi promenerade, läste och åt lunch.

Allt som allt en fantastisk och härlig weekend med världens bästa Daniel!

Ps....ni är för söta vilka ni nu är?!?!

Trots att jag varit superdålig och omotiverad till att blogga är det varje dag några som kikar in här för att, vem vet, hoppas på ett nytt inlägg om nått som händer i min vardag.

Det är verkligen jättekul. Ska nog försöka komma igång igen och skriva av mig lite. Jobbar dock under tystnadsplikt så jag kan inte skriva så mycket om min vardag på jobbet då det faktikst kan vara så att nån av er råkar vara anhörig.... Så det får bli om det andra som hinner hända mellan mina arbetspass helt enklet!

Förresten, när vi var påväg hem från svär-päronen såg vi en bil som snurrade på motorcägen och in i räcket för att sedan fortsätta snurra.... Vi stannade och kollade för att se till så att allt var okej med kllen i bilen som uppenbarligen var chockad och skärrad. Vi åkte tillsammans till Statoil för att där rekomendera honom att tsälla bilen och ringa någon som kunde göra honom sällskap till akuten. Man vet aldrig vad som dyker upp när chocken och adrenalinkicken släpper.... Hoppas han mår bra trots allt!

Ny resa, nya upplevelser!

Imorgon jobbar jag sista dagen innan jag är lite långledig. Sju dagars jobb på ett fullproppat sjukhus byts ut mot ett härligt och lugnt fjällen och Jukkasjärvis Ishotell!

En fantastisk present som jag fått av Daniel! Min underbara kärlek. Vi flyger dit på fredag morgon och kommer hem på söndag kväll.

Månskenstur med skoter är bokat. Älskar att åka bakom Daniel på motorcykel, får se om det är samma härliga känsla på en skoter!!

En natt i Isrum och en i stuga är oxå bokat...

Sen får i se när vi kommer hem igen vad mer vi fick uppleva!
Det ska bli sååååååå härligt och kul!