Kvällen igår....

Var på praktik på sjukan hela kvällen igår och fick lära mig en bra läxa. Som färdig sjuksköterska har man som ansvarsuppgift att vara lärare inom omvårdnad, dvs. vi ska vara handledare till blivande sjuksköterskor.

Jag kan absolut se att det är en utmaning att vara handledare, men även ett ansvar att se till att man gör som man borde.

Min handledare har jobbat natt denna vecka så jag har gått med en annan sjuksköterska för att få ihop mina timmar. Men hon verkar inte ett dugg intresserad av att lära mig saker eller hjälpa mig att göra saker smidigt. Ber jag om råd så gör hon det hellre själv än att förklarar osv......

Jag måste komma ihåg detta så att jag i min tur, när det så småningom är dags för mig att utbilda nya systrar!!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är så tråkigt när det är på det viset...=( Men det är bra Kristin att du ser det som en lärdom. Hoppas vi aldrig, aldrig blir som en del mindre inspirerande handledare! Kramis

2009-09-25 @ 13:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0