Min vardag just nu....

Just nu tillbrigar jag mycket tid på att transportera mig mellan hem och praktiken på Karolinska Sjukhuset i Solna.
Vi studenter har på akuten en egen del där vi sitter och funderar och reder i vad det kan vara för fel på våra patienter med hjälp av handledare. Det är intressant och väldigt lärorikt!

Idag har det dock varit en ganska långsam dag. Hade bara en patient pga min "doktor" skulle på lunchdate och hade en tid att passa och efter det så dök det inte upp några täkbara fall förrän det i princip var försent att påbörja något nytt.....



Tror att jag kommer att bli en bra sjuksköterska faktiskt.
Min enda patient idag var mycket nöjd med hur hon blivit omhändertagen.
Har valt rätt, och det känns ju bar efter snart tre års studier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0