Vrider och vänder på tankarna kring den här förbaskade, underbara och njutfulla promenaden

Igår, eller snarare i måndgas bestämde jag att jag skulle ut och powerwalka varje morgon utom tisdagar då jag har spinning på morgonen. Jag börjar ju trots allt inte förrän kl 8 på vårdcentralen så tid finns ju.

Och ändå, trots att jag har tagit det här besluten EN gång, så ligger jag nu på morgonen och vrider och vänder på tankarna kring den här förbaskade, underbara och njutfulla promenaden som jag tydligen tycker att jag förtjänar.

Jag är dock pretty nöjd just nu, för nu är jag nyduschad, nypromenerad och nyäten och klochan är inte mer än 7.20! Det var så jag hade tänkt mig att morgonen skulle se ut. Och se, jag är ju hur pigg som helst!

Knepet är att inte somna i soffan utan GÅ OCH LÄGGA sig när man börjar bli trött.

Så ut med er om ni kan och har tid innan jobbet! Det är värdefullt och man blir sååååååååååå mycket piggare!!


Kommentarer
Postat av: erica

morgonpromenader är helt klart underskattade. dock drog jag det steget längre när jag själv (som börjar jobba 05:30 i sthlm & bodde i norrtälje) testade på det under några månader i våras. då startade promenaderna 03:00 - å det tar bort det där njutningsfulla en del...

grattis till jobbet förresten!

2009-11-12 @ 08:21:19
URL: http://icatrasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0