Vecka 44....

Förra veckan, eller snarare i måndags började jag med mitt lilla, som visade sig vara svårare än jag trott, matprojekt. Vilket innebär att jag inte äter laktos eller gluten. Och hoppas innerligt att min mage ska sluta vara så ojämn i sitt beteende... ena dagen jätteont och svullen, nästa dag ont och öm.. för att varva med bra dagar.

Det som är svårast är att komma på maträtter att laga. Inser nu hur ofta vi köper lite halvfabrikat eller äter pasta och bröd.

Men jag tror att det funkar!! Det är som sagt knepigare, både för mig och Daniel, det ä rinet så lätt att motivera att båda ska laga mat när jag knappt själv vet vad jag ska äta.

En bra sak som kommit ur detta är att jag bli lika mätt som förr, men det håller längre, mättnaden alltså. JAg äter inget mellan måltiderna och är nöjd efter maten.



Är magen glad är Stiiini glad!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0