Om man bara kunde få sig en liten tjuvkik.....

Jag sitter och tänker lite på mitt liv. Vad har jag åstadkommit och vad vill jag ska hända i framtiden? Ena studen längtar jag tills jag blir "vuxen", dvs tills den dagen jag får en ordentlig lön för att jag förtjänar den och är bra på det jag gör. Men i samma tanke inser jag hur rädd jag är att jag inte ska vara beredd eller redo. Så ambivalent.

Jag längtar till den dagen (om den kommer) som jag får bli förälder, tills jag har ett underbart vackert hus tillsammans med min man. Och i samma andetag ser jag hur många andra saker försvinner med detta. Kanske inte för alltid men under en lång tid.

Hur gör man då? Vilket är det rätta och det som ska spela störst roll? Vad ska man sikta på och lägga ner energi och pengar på? För det är ju så att ALLT kostar på något vis. Är det inte pengar så är det tid, är det inte tid så är det energi eller allt på en gång.

Ser många som lever det liv jag ser mig själv leva om ett par år. Sen ser jag de som lever båda mina "önskeliv" och får ihop det. Kommer jag oxå kunna göra det kanske?? Kommer jag våga riskera för att vinna? Eller är jag en sådan där bekväm och feg person som kommer välja det lugna och säkra framför äventyret?

Jag blir iaf inte riktigt klok....
Vad som sker får väl framtiden utvisa...om man bara kunde få sig en liten tjuvkik.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0