I blåsväder....

Ska alldeles strax ge mig ut i blåsten och ordna upp lite grejjer. Det lockar inte speciellt men va fasen, lite vind i håret!!



Ingen har väl kunnat undgår faktum att AIK igår tog guld i årets Allsvenne??
Men hörde ni intervjun med någon lirare i laget efteråt? i höll på att dö här hemma i soffan av irritation....

2 lax 9, är det verkligen ett bra sätt att uttala 2009? Nej, det tycker inte jag.....
Sen står han och säger MANNEN i var ocg varannan mening, till den KVINNLIGA reporten...
KAN NÅGON LÄRA HONOM SVENSKA?? Iaf lära honom skillnad på man och kvinna?

Nä, usch, han skulle ensam kunna vara en anledning för mig att inte gilla AIK.... BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! Jag försökte hitta intervjun så jag kunde skriva ut den ordagrant, men hittade inte klippet, det hade varit kul!
Nå ja...

Nu ska jag dra tandborsten över gaddarna och sen ge mig ut! Hoppas ni alla får en trevlig och inspirerande dag


Kommentarer
Postat av: soffipropp

hej Stiin!! Var bara tvungen att kommentera ditt inlägg.=) Tänk så här. "Rinkeby svenskan" är en dialekt. Motomba som killen hette pratar som man gör i Rikenby där han kommer ifrån. Ja satt å asgarva för den så utmärkande. Hade han pratat stark skånsk brytning hade man knappt fattat nåt heller. Han har en svenska mamma så han är minst lika svensk som jag som har två förldrar från Finland. Hade jag växt upp i Rinkeby eler aett annat invandrartätt område hade jag säker pratat likadant. Jag träffar så många unga människor som pratat en likande dialekt fårn det område man kommer fårn. Bara i lilla Norrtälje är de så. Kan ha båda föräldrar från sverige men ändå tala "rinkeby svenska". Ganska intressant. Tänkte de kan var bra å veta till en anna gång. =)krma kram

2009-11-02 @ 13:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0