Pepparkaksgård!

Gårdagen bestod av träning och bak mestadels....Men så nöjd jag är med båda!
Emelie och jag satt och pulade från kl 9 till14.... Vi måttade först ut alla byggnader på papper, klippte, kavlade ut deg, sakr ut efter mallar, in i ugnen, svalna, garnera och sedan sätta ihop!

Vi var RIKTIGT DUKTIGA!!!!! och vi är båda väldigt nöjda!
Här kommer bilder från hela processen...

          
Förberedelser                                                         Emelies granar

     
Alla bitar skars ut för hand..med kniv.....


Klart! Traktor, ladugård, kvarnen och herrgården är klara!!



Hm... inte så illa va?!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Asgrymt, mycket imponerande.

Hade aldrig klarat av det där... hade ätit upp hälften innan jag var klar.

2008-12-03 @ 10:49:08
Postat av: Lina

Mycket imponerad jag med!! Slitigt värre.. men det var väl mödan värd? :-)

2008-12-03 @ 15:14:01
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Rickard

Ledsen brudar men ni är bara # 2 i Norrtälje på pepparkakshus, om än jag som Bonde måste erkänna att det är lite stiligt =)

2008-12-04 @ 21:38:59
URL: http://bondens.blogg.se/
Postat av: Veronica

Mycket fina :) Du ska se mina och Daniel´s hus haha ungefär hälften så stora, vi hinner liksom äta upp allt innnan :p

2008-12-05 @ 23:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0